نیروهای عراقی در ادامه عملیات در جنوب موصل کنترل دو روستا و مجتمع مسکونی شهر القیاره را به دست گرفتند. از سوی دیگر پنتاگون امروز یادداشت تفاهمی را با وزارت پیشمرگ‌ اقلیم کردستان عراق امضا کرد که هدف از آن حمایت مالی و نظامی بیشتر از این نیروهاست.

 وعده آمریکا به پرداخت حقوق پیشمرگ‌ها و ارسال کمک‌های بیشتر/ادامه پیشروی ارتش عراق به سمت موصل

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، رشاد کلالی، مسئول تشکیلات اتحادیه میهنی کردستان عراق در گفتگو با شبکه خبری سومریه نیوز گفت: نیروهای ارتش عراق و دستگاه مبارزه با تروریسم امروز موفق شدند روستاهای جحله، ارکوبه جدعه و مجتمع نزدیک به پایگاه هوایی القیاره و همچنین ایستگاه برق این پایگاه را از کنترل داعش خارج کردند.

از سوی دیگر فرماندهی پلیس عراق از کشته شدن 18 داعشی در عملیات نظامی نیروهای واکنش سریع در شمال بیجی در استان صلاح الدین خبر داد.

مسئول تشکیلات اتحادیه میهنی کردستان با اشاره به اینکه در حال حاضر تمرکز بر یورش به شهرهای الشرقاط و القیاره بوده و محاسبات نظامی نهایی شده است، افزود:‌ این مناطق جدا شده و به شکل کامل به محاصره نیروهای عراقی درآمده‌اند.

وی ادامه داد:‌ مسیر ارتباطی میان القیاره و الشرقاط که همچنان در دست نیروهای امنیتی قرار دارد، یکی از راه‌های مهم برای ممانعت از جابه‌جایی داعشی‌ها در این مناطق است و شرایط را برای عملیات آزادسازی نینوا آماده می کند.

حیدر العبادی،‌ فرمانده کل نیروهای مسلح عراق روز شنبه از آزادسازی پایگاه هوایی القیاره واقع در جنوب موصل خبر داد و این مساله را اصلی مهم برای آزادسازی موصل دانست.

وی همچنین از ساکنان استان نینوا خواست خود را برای عملیات آزادسازی شهرهایشان آماده کنند.

برخی رسانه‌های داخلی عراق نیز از کشف یک زندان زیرزمینی در داخل پایگاه القیاره خبر دادند. داعش در این زندان صده‌ها تن از افراد ربوده شده را زندانی کرده بود.

از سوی دیگر پایگاه شبکه خبری روسیا الیوم به نقل از اتاق عملیات مشترک عراق اعلام کرد صبح امروز (سه‌شنبه) با استقرار کاروان‌های نظامی و تانک و نیرو، خیابان‌ها و مسیرهای اصلی در بغداد مسدود شده‌اند.

در توضیح این مساله اعلام شده که نیروهای نظامی مستقر در خیابان‌های بغداد برای تمرین رژه‌ای نظامی که قرار است به زودی اجرا شود، در این مناطق جمع شده‌اند.

در حالی که مناسبت این رژه نظامی مشخص نشده، اتاق عملیات مشترک عراق ساکنان پایتخت را به عدم نگرانی دعوت کرده است.

ساکنان بغداد صبح امروز با مسدود شدن خیابان‌ها غافلگیر شدند و تا ساعت‌ها نتوانستند خود را به محل کار برسانند تا اینکه مسیرهای مذکور به تدریج باز شدند.

 وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) نیز امروز با هدف حمایت مالی و نظامی از نیروهای پیشمرگ یادداشت تفاهمی را با وزارت پیشمرگ‌های اقلیم کردستان عراق به امضا رساند.

در مراسم امضای این تفاهم نامه مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق و برخی از مسئولان نظامی آمریکا و اقلیم نیز حضور داشتند.

معاون وزیر دفاع آمریکا و کریم سنجاری، وزیر پیشمرگ‌ها در اربیل این تفاهم‌نامه را به امضا رساندند.
 

این یادداشت شامل وعده حمایت مالی و نظامی وزارت دفاع آمریکا از نیروهای پیشمرگ و تامین حقوق پیشمرگ‌ها تا پایان نبرد علیه داعش است.


برخی مسئولان اقلیم کردستان عراق و آمریکا پیش از این اعلام کرده بودند که واشنگتن تصمیم دارد ازا پیشمرگ‌ها در نبرد با داعش حمایت مالی به عمل آورد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.